View In:
ArcGIS JavaScript
ArcGIS Online Map Viewer
Service Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Bakgrund: </SPAN><SPAN>Underlag som använts för att ta fram cykelvägvisningen i Kalmar och kringliggande tätorter.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Användning: </SPAN></SPAN><SPAN>Visar </SPAN><SPAN>vilka vägar som ingått i stamgrenplanen och hur sträckorna mätts</SPAN><SPAN>. </SPAN><SPAN>Går att hur nätet växt fram</SPAN><SPAN>. Ingår i digitala storymap om cykelbokslutet.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Ursprung: </SPAN></SPAN><SPAN>Framtagen ur de CAD-filer som legat till grund för planeringen av cykelvägvisningen. Har gradvis uppdaterats eftersom cykelvägvisningen byggts ut.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Ägare: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Kalmar kommun</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Övrig information: </SPAN><SPAN>Denna stam-grenplan visar hur cykelvägvisningen i kalmar växt fram. Kalmar (2011), Lindsdal (2015), Smedby (2016) och snart även Rinkabyholm (2017) är planerad och genomförd. </SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>Denna nya generation cykelvägvisning har getts en betydligt högre status än tidigare. Den ska uppfylla följande kriterier:</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vägleda till en rad viktiga målpunkter utan alltför långa omvägar och ta ut rätt riktning för övriga målpunkter.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska marknadsföra Kalmar som cykelstad</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vara trovärdig, konsekvent och riktig</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska synas på längre håll och vara lätt läsbar på närmre håll</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska lätt särskiljas från annan skyltning</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vara enhetlig, proper och tålig mot skadegörelse</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska underhållas enligt upprättade instruktioner och hållas fri från annan skyltning</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska kunna samspela väl med kommande vägvisning för gående</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska kunna förändras och utvecklas allt efter som staden utvecklas</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN /></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>Förutom det självklara i att vägvisa till destinationerna, binder cykelvägvisningen ihop viktiga cykelstråk till en sammanhängande helhet. Merparten av de skyltade stråken är föreslagna att definieras som huvudcykelstråk vilka ges den högsta prioriteten i driften såsom t.ex. snöröjning. Avståndsangivelserna innebär att anledningen att läsa skyltar bör öka markant även för dem som redan hittar i ett visst område. Det gör dessutom att skyltsystemet upplevs mer ”levande”. Varje målpunkt har en linje med en egen färg kopplad till sig. Ju högre prioritet ett mål har desto längre från målet påbörjas cykelvägvisningen och desto längre linje. Linjerna är parallellförskjutna för att kunna ses sida vid sida och därför följer de inte alltid exakt gatans eller cykelvägens form.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Beroenden: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Ingår i storymap om cykelbokslutet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Underhåll: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Vid behov</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Skapad år: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>2011</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Kvalité: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Spatial noggrannhet</SPAN></SPAN><SPAN>: Digitaliserad efter bakgrundskartor i skala 1:500. Noggrannheten är hög, eftersom dessa legat till grund för </SPAN><SPAN>avstråndsmätningar. </SPAN><SPAN /><SPAN><SPAN>Aktualitet</SPAN></SPAN><SPAN>: Hög. Cykelvägvisningen ändras inte </SPAN><SPAN><SPAN>Fullständighet</SPAN></SPAN><SPAN>: Skall innehålla samtliga stolpar</SPAN></P><P><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Lyrfil: </SPAN><A href="G:\Gemensam\GeografiskInformation\Data\Information\Infrastruktur\Cykel\Stamgrenplan.lyr"><SPAN>G:\Gemensam\GeografiskInformation\Data\Information\Infrastruktur\Cykel\Stamgrenplan.lyr</SPAN></A></P><P><SPAN>Kontaktpersoner:</SPAN></P><P><SPAN>Thomas.Eidrup@kalmar.se, Mobilitetsenheten,</SPAN></P><P><SPAN>Maria.Andreoudi@kalmar.se, Robert.Sjoberg@kalmar.se</SPAN><SPAN>, </SPAN><SPAN>Alexander.quist@kalmar.se</SPAN><SPAN>, Kart- och GIS-enheten</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
All Layers and Tables
Has Versioned Data: true
MaxRecordCount: 2000
Supported Query Formats: JSON
Supports Query Data Elements: true
Layers:
Description:
Service Item Id: edbec1072bbc43b291a7876d69e59eba
Copyright Text: Mobilitetsenheten, Kart- och GIS-enheten
Spatial Reference:
3010
(3010)
LatestVCSWkid(0)
Initial Extent:
XMin: 134876.7952000002
YMin: 6280648.977299999
XMax: 143057.04859999972
YMax: 6289560.037699999
Spatial Reference: 3010
(3010)
LatestVCSWkid(0)
Full Extent:
XMin: 135248.62490000017
YMin: 6281054.0254999995
XMax: 142685.21889999975
YMax: 6289154.989499999
Spatial Reference: 3010
(3010)
LatestVCSWkid(0)
Units: esriMeters
Document Info:
Title: D:\arcgisserver\directories\arcgissystem\arcgisinput\sde_kalmar_info\Stamgrenplan_Vagar.MapServer\extracted\p20\A4D509D30-03E5-4E63-A4A8-F9BE67717DD1.mxd
Author:
Comments:
Subject:
Category:
Keywords: Cykelvägvisning,Cykelvagvisning,Stamgrenplan,mätlinjer,matlinjer,cykel,Thomas.Eidrup@kalmar.se,Maria.Andreoudi@kalmar.se,Robert.Sjoberg@kalmar.se,Alexander.quist@kalmar.se
AntialiasingMode: null
TextAntialiasingMode: null
Enable Z Defaults: false
Supports ApplyEdits With Global Ids: false
Support True Curves : true
Only Allow TrueCurve Updates By TrueCurveClients : true
Supports Return Service Edits Option : true
Supports Dynamic Layers: false
Child Resources:
Info
Query Data Elements
Relationships
Supported Operations:
Query
Query Contingent Values
QueryDomains
Extract Changes