ArcGIS REST Services Directory Login
JSON | SOAP

sde_kalmar_info/Stamgrenplan_Stolpar (MapServer)

View In:   ArcGIS JavaScript   ArcGIS Online Map Viewer   ArcGIS Earth   ArcGIS Pro

Service Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Bakgrund: </SPAN><SPAN>Underlag som använts för att ta fram cykelvägvisningen i Kalmar och kringliggande tätorter. Denna visar stolpars positioner och namnsättning.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Användning: </SPAN></SPAN><SPAN>Visar information om stolpar och deras ID i stamgrenplanen. Ingår i digitala storymap om cykelbokslutet.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Ursprung: </SPAN></SPAN><SPAN>Framtagen ur de CAD-filer som legat till grund för planeringen av cykelvägvisningen. Har gradvis uppdaterats eftersom cykelvägvisningen byggts ut.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Ägare: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Kalmar kommun</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Övrig information: </SPAN><SPAN>Denna stam-grenplan visar hur cykelvägvisningen i kalmar växt fram. Kalmar (2011), Lindsdal (2015), Smedby (2016) och snart även Rinkabyholm (2017) är planerad och genomförd. </SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>Denna nya generation cykelvägvisning har getts en betydligt högre status än tidigare. Den ska uppfylla följande kriterier:</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vägleda till en rad viktiga målpunkter utan alltför långa omvägar och ta ut rätt riktning för övriga målpunkter.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska marknadsföra Kalmar som cykelstad</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vara trovärdig, konsekvent och riktig</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska synas på längre håll och vara lätt läsbar på närmre håll</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska lätt särskiljas från annan skyltning</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska vara enhetlig, proper och tålig mot skadegörelse</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska underhållas enligt upprättade instruktioner och hållas fri från annan skyltning</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska kunna samspela väl med kommande vägvisning för gående</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>• Den ska kunna förändras och utvecklas allt efter som staden utvecklas</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN /></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN>Förutom det självklara i att vägvisa till destinationerna, binder cykelvägvisningen ihop viktiga cykelstråk till en sammanhängande helhet. Merparten av de skyltade stråken är föreslagna att definieras som huvudcykelstråk vilka ges den högsta prioriteten i driften såsom t.ex. snöröjning. Avståndsangivelserna innebär att anledningen att läsa skyltar bör öka markant även för dem som redan hittar i ett visst område. Det gör dessutom att skyltsystemet upplevs mer ”levande”. Varje målpunkt har en linje med en egen färg kopplad till sig. Ju högre prioritet ett mål har desto längre från målet påbörjas cykelvägvisningen och desto längre linje. Linjerna är parallellförskjutna för att kunna ses sida vid sida och därför följer de inte alltid exakt gatans eller cykelvägens form.</SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Beroenden: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Ingår i storymap om cykelbokslutet</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Underhåll: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Vid behov</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Skapad år: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>2011</SPAN></SPAN></P><P STYLE="margin:0 0 6 0;"><SPAN STYLE="font-weight:bold;"><SPAN>Kvalité: </SPAN></SPAN><SPAN><SPAN>Spatial noggrannhet</SPAN></SPAN><SPAN>: Digitaliserad efter bakgrundskartor i skala 1:500. Noggrannheten är hög för stolpars positioner, eftersom dessa legat till grund för utplacering av stolpar </SPAN><SPAN><SPAN>Aktualitet</SPAN></SPAN><SPAN>: Hög. Cykelvägvisningen ändras inte </SPAN><SPAN><SPAN>Fullständighet</SPAN></SPAN><SPAN>: Skall innehålla samtliga stolpar</SPAN></P><P><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Lyrfil: </SPAN><A href="G:\Gemensam\GeografiskInformation\Data\Information\Infrastruktur\Cykel\Stamgrenplan.lyr"><SPAN>G:\Gemensam\GeografiskInformation\Data\Information\Infrastruktur\Cykel\Stamgrenplan.lyr</SPAN></A></P><P><SPAN STYLE="font-weight:bold;">Kontaktpeersoner</SPAN><SPAN>: </SPAN></P><P><SPAN>Thomas.Eidrup@kalmar.se, Mobilitetsenheten,</SPAN></P><P><SPAN>Maria.Andreoudi@kalmar.se, Robert.Sjoberg@kalmar.se</SPAN><SPAN>, Kart- och GIS-enheten</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>

Map Name: Map31

Legend

All Layers and Tables

Dynamic Legend

Dynamic All Layers

Layers: Description:

Service Item Id: 09be06c8799640c6ad848e956dd411fc

Copyright Text: Mobilitetsenheten, Kart- och GIS-enheten

Spatial Reference: 3010  (3010)  LatestVCSWkid(0)


Single Fused Map Cache: false

Initial Extent: Full Extent: Units: esriMeters

Supported Image Format Types: PNG32,PNG24,PNG,JPG,DIB,TIFF,EMF,PS,PDF,GIF,SVG,SVGZ,BMP

Document Info: Supports Dynamic Layers: true

MaxRecordCount: 2000

MaxImageHeight: 4096

MaxImageWidth: 4096

Supported Query Formats: JSON, geoJSON, PBF

Supports Query Data Elements: true

Min Scale: 0

Max Scale: 0

Supports Datum Transformation: true



Child Resources:   Info   Dynamic Layer

Supported Operations:   Export Map   Identify   QueryLegends   Return Updates